| 01-11-2010, 18:51:16 Panie Grzegorzu Baran
A może dałoby rady,przeprowadzić rozmowy z przedstawicielami z dwóch stref,całkiem możliwe że można byłoby dwie podstrefy utworzyć np.
Podstrefa SSR Tarnobrzeg:Tereny po Fabryce Maszyn,Tereny po Polsporcie w Strzyżowie i tereny po Parkieciarni w Dobrzechowie a Podstrefa SSR Mielec:Tereny Pom i tereny po Przetwórni na Gbiskach.Co pan sądzi i takim pomyśle ale jeszcze nie tylko SSR Mielec i SSR Tarnobrzeg działaja na Podkarpaciu są jeszcze inne Strefy ale nie pamiętam nazw może pan skojarzy.Wartałoby jeżeli przedstawiciele chcieliby się zjawić przedstawić im historie Przemysłu Strzyżowskiego.Co pan na to? |
|
| 02-11-2010, 21:23:21 steel_hammer
Myślę, że rozmowy są pierwszym krokiem, który powinien być zrobiony. A na Podkarpaciu mamy tylko dwie strefy oraz tzw. \"Dolinę Lotniczą\", które mogą zostać przez nas (czyt. władze samorządowe)wykorzystane dla lepszego rozwoju Strzyżowa. Czy w naszej gminie nie może powstać jakiś nowy zakład zatrudniający np. 300-400 osób? Mają powstawać tylko nowe sklepy? |
|
| 02-11-2010, 21:42:23 Zanim się coś napisze lepiej to sprawdzić. |
|
| 05-11-2010, 22:43:13 Żle sformowałem wcześniej pytanie,ma pan racje tylko dwie strefy ekonomiczne istnieją na terenie
województwa podkarpackiego mielec i tarnobrzeg.
Ale istnieje możliwość aby miasto należało do strefy ekonomicznej z poza województwa podkarpackiego np. Krosno należy do Krakowskiego Parku Technologicznego.Może warto kiedyś w przyszłości podjąć rozmowy z władzami stref z poza podkarpacia.Drugie pytanie czy wg pana transport kolejowy w ruchu towarowym można byłoby wykorzystać do nowo utworzonej podstrefie bądż podstrefach na terenie strzyżowa.Trzecie pytanie mysli pan że podstrzyżowskich wioskach można byłoby przygotować działki do podstref jest to możliwe. |
|
| 06-11-2010, 19:34:43 Do steel_hammer
W sytuacji gdy pojemność SSE w Mielcu i Tarnobrzegu, zostałaby wykorzystana w całości (20 tys. ha), to myśląc o pobudzeniu przemysłu w Strzyżowie, konieczne byłyby rozmowy z tą strefą, która takimi rezerwami jeszcze by dysponowała. Odpowiadając na trzecie pytanie, jeszcze raz posłużę się przykładem Strzyżowa z gm. Horodło, który jest wsią. Dlatego nie widzę jakich formalnych przeszkód dla lokalizacji takiego podmiotu także i poza Strzyżowem. Natomiast co do transportu kolejowego, to nie pamiętam dokładnie ale jakiś czas temu Marszałek Woj. Podkarpackiego występował do wszystkich samorządów położonych na trasie linii kolejowej Rzeszów – Jasło, z prośbą o partycypację w kosztach odnowy tejże linii. Miałaby się ona odbyć z udziałem środków unijnych. Proponowałem wówczas wybudowanie „przystanku” – stacji towarowej na wysokości „Fabryki Maszyn”, której lokalizacja mogłaby korespondować z tzw. terenami przemysłowymi. Czy jest to możliwe i czy będzie miało to swoje uzasadnienie ekonomiczne, zadecydują lub już zadecydowali odpowiedzialni za tą inwestycję., czyli samorząd województwa. |
|
| 06-11-2010, 22:00:57 A wogóle jak samorząd zareagował na budowę tzw stacji towarowej na tamtym terenie.Kolejna sprawa propozycja pana zawierała budowę w tamtych terenach bocznic kolejowych,mijanki czy tylko zwykłego przystanku kolejowego.Jakie koszty trzeba,byłoby wyłożyć na wybudowanie takiej stacji towarowej,samorząd gminny i powiatowy muszą coś dać od siebie. |
|
| 08-11-2010, 09:21:37 steel_hammer
Składając taką propozycję myślałem o przystanku towarowym, mogącym obsługiwać teren przemysłowe zlokalizowane w tamtym rejonie. Jednak to PKP i samorząd województwa występują tu jako główni inwestorzy i to oni są decydentami dla tej inwestycji. Natomiast nasz samorząd powinien takim inwestycjom sprzyjać, jeżeli takie decyzje mogłyby zostać podjęte. Mogę powiedzieć, że moja propozycja nie została zanegowana na forum rady ale jak już pisałem, to tzw. góra jest decydentem w tej sprawie. O kosztach takiej inwestycji skrótowo można powiedzieć, że są one na pewno duże. |
|
| 10-11-2010, 08:31:21 Panie Grzegorzu
A widzi pan szanse aby infrastruktóra znajdująca się przy stacji kolejowej w Strzyżowie jakoś użyć zwłaszcza bocznicy jednej i drugiej do obsługi ruchu towarowego.Przykładowo taniej wyjdzie przywiezienie kilkudziesiesieciu ton węgla,wagoanmi niż tirem.A tir psuje drogę,stanowi niebezpieczeństwo dla pieszych i rowerzystów.Jedynie to może podjachać wszędzie a pociąg nie.Również widzi pan jakieś sznase aby jakieś tereny w lokalizacji stacji PKP można byłoby w przyszłości do podstrefy ekonomicznej włączyć. |
|
| 10-11-2010, 22:00:18 To, że ruch drogowy stwarza znacznie większe zagrożenie bezpieczeństwa dla jego uczestników, niż ruch kolejowy, nie ulega wątpliwości. Jednak na dzień dzisiejszy, to właśnie on jest dominujący i nic nie wskazuje na to, aby w najbliższym czasie coś w tej materii miało ulec zmianie. Jeżeli zostanie odnowiona linia kolejowa Rzeszów – Jasło, i stanie się ona konkurencyjną dla ruchu kołowego, to myślę, że będzie można starać się wykorzystać ją dla odciążenia naszych dróg, a także powiązania jej z naszą podstrefą. Ale na dzień dzisiejszy pozostaje to jeszcze w sferze naszych dobrych chęci. Zobaczymy, jaki będzie klimat dla działań zmierzających w tym kierunku w przyszłej radzie. |
|
| 10-11-2010, 22:22:34 Kolej ponoć realizuje projekt o nazwie
''Poprawa dostępności do linii kolejowej 106 Jasło-Rzeszów poprzez przebudowę niektórych elementów infrastruktóry'' czas jazdy ma ok o 25 min zostać skrócony.Do ok 1h z minutami.Dobry krok teraz tylko ile czasu im to zejdzie ponoć ze 180 mln na to ma być przeznaczone.
A co do pociągów to więcej niż dwie osoby jeżdzą ostatnio się 12 naliczyłem w wagonie nie jest żle,jak wrócą 50 procentowe ulgi warto będzie jeżdzić.Mi się wydaje panie Grzegorzu że tam kiedyś na ul Tysiąclecia można byłoby utworzyć przystanek osobowy,a jeżeli powstałaby tam strefa i np od strony jasła i rzeszowa fabryki wtedy można byłoby budować bocznice i po jednej i drugiej stronie tylko obawiam się że same nasypy byłyby najkosztowniejsze.Sama budowa toru nie jest taka jak wydaje się droga ale nasypy robią swoje.Jeśli by powstały tam np za 4 lata fabryki wtedy można byłoby tam przy przejeżdzie budkę dróżnika postawić a ten jak coś zmieniałby zwrotnice.Co pan na to.... |
|